Rondreis Amerika dag 15: 17 augustus - Reisverslag uit Page, Verenigde Staten van Marieke Holswilder - WaarBenJij.nu Rondreis Amerika dag 15: 17 augustus - Reisverslag uit Page, Verenigde Staten van Marieke Holswilder - WaarBenJij.nu

Rondreis Amerika dag 15: 17 augustus

Door: Marieke

Blijf op de hoogte en volg Marieke

18 Augustus 2015 | Verenigde Staten, Page

In dit hotel is het ontbijt tussen zes en negen dus we zaten om half negen aan het ontbijt. Ook hier weer toast, wafels, Jus d'orange en wat boter en jam.
Na het ontbijt zijn we richting lake Powell gereden. Hier konden we met onze jaarkaart van de nationale parken gratis zwemmen en zonnen. het was vandaag zo tegen de 40 graden dus het koele meer bracht wat verkoeling. Steeds als we opgedroogd waren gingen we er weer even in. Hier hebben we met stenen de titel van dit logboek neergelegd. Dit is een kunstmatig aangelegd meer met een heel grote dam. Het meer is wel zo'n 300 km lang.
Daarna moesten we weer een stuk terug lopen naar de auto, dat was echt een klim omhoog en in deze temperaturen is dat niet echt heel fijn.
In het dorpje hebben de kids een broodje gegeten bij de Subway en ik nog een heerlijk verkoelend ijsje (zeg maar IJS) bij frozen yoghurt. Gauw nog even de wallmart in voor flesjes fris zodat onze koelbox weer gevuld is.
Vervolgens wilden we nog even gaan kijken bij een punt waar de rivier in een hoefijzer vorm stroomt. Toen we de berg opgeklommen waren ( nog steeds 40 graden en geen schaduw) zagen we dat we nog een heel stuk door de brandende zon af moesten leggen naar beneden. En nog erger dan ook weer naar boven. Niet gedaan en lekker terug naar het hotel waar we nog een paar uurtjes in de schaduw hebben gelegen bij het zwembad. Daarna lekker opgefrist en onze verbrande lijven ingesmeerd. Gaan eten bij Bonkers, de naam is vreemd maar het eten was fantastisch. Gert en Mat hebben de lekkerste spare ribs ooit op en Gijsje en ik hadden allebei lekkere scampi's. Ik met pasta en groenten en Gijs met friet. Heerlijk buiten op het terras gegeten. Moe en voldaan onze bedjes in. Morgen met een jeep naar Antilope Canyon.