Rondreis Amerika dag 14: 16 augustus - Reisverslag uit Page, Verenigde Staten van Marieke Holswilder - WaarBenJij.nu Rondreis Amerika dag 14: 16 augustus - Reisverslag uit Page, Verenigde Staten van Marieke Holswilder - WaarBenJij.nu

Rondreis Amerika dag 14: 16 augustus

Door: Marieke

Blijf op de hoogte en volg Marieke

17 Augustus 2015 | Verenigde Staten, Page

In de hotelkamer vanochtend wat brood gegeten. Gijs voelde zich niet lekker en we hebben allemaal niet zo goed geslapen dus op ons gemakje vertrokken. Al eerste naar het Imax theater gegaan naast ons hotel om een film te bekijken over de grand Canyon. Daarna even bij de Mac een broodje genomen en toen door National Parc grand Canyon op weg naar page. Bij de grand C. op verschillende punten gekeken. Het was echt heel prachtig.

De tomtom deed nog even moeilijk, hij herkende een weg niet die de papieren routebeschrijving wel aangaf. Uiteindelijk toch goed gereden, volgens de tomtom zou het een dik uur langer zijn geweest. Onderweg tijdens het stoppen bij een benzinepomp en wij een beetje achteraf stonden kwam er een man op ons afgelopen. Hij klopte op het raam, helemaal bezweet, vies en met nog maar een paar tanden. Toen ik het raam open deed vroeg hij om een paar dollars want hij had zo'n dorst dat hij bijna doodging zei hij. Ik in m'n beste Amerikaans: that is not good. Gauw twee dollars gegeven en toen vertrok hij weer.

Aangekomen bij het hotel eerst even lekker niks gedaan, even op de wifi gezeten, die niet heel best is hier. Daarna zijn we bij een plaatselijke pizzeria gaan eten. Het was natuurlijk veel te veel en de rest mochten we meenemen. Is nog meer als genoeg voor de lunch morgen.
Na het eten zijn Gert en mat nog even het zwembad ingedoken. Kan hier makkelijk, zelfs om tien uur 's avonds is het nog 30 graden. Wel is het rond acht uur half negen echt wel donker. Morgen lekker rustig dagje en een bezoekje brengen aan lake Powell.