Rondreis Amerika dag 5: 7 augustus - Reisverslag uit Oakhurst, Verenigde Staten van Marieke Holswilder - WaarBenJij.nu Rondreis Amerika dag 5: 7 augustus - Reisverslag uit Oakhurst, Verenigde Staten van Marieke Holswilder - WaarBenJij.nu

Rondreis Amerika dag 5: 7 augustus

Door: Marieke

Blijf op de hoogte en volg Marieke

08 Augustus 2015 | Verenigde Staten, Oakhurst

Vanmorgen allemaal al rond zeven uur, half acht wakker. Wat boterhammen gegeten op de kamer en rond tien uur vertrokken richting Yosemite park. Het was zo'n anderhalf uur rijden. Het laatste stuk rijd je echt door het park, je moet dan ook een pas aanschaffen om door dit park( en andere amerikaanse parken)te mogen rijden. Prachtige vergezichten, hoge bergen en bomen. Vooral ook veel hoge bomen. Gert moest goed opletten, het was een grote kronkelweg de berg op. Tussendoor uitgestapt om van het uitzicht te genieten. Bij yosemites visitor center lekker wat gegeten en gedronken op een heerlijk terras waar de eekhoorntjes rond je lopen op zoek naar gevallen voedsel.
Vervolgens een wandelpad genomen op weg naar een waterval. Onderweg nog foto's genomen van een hert in het wild. Die liepen daar op meerdere plekken. Gijs kon een foto nemen van een afstand van een meter, het hert at ongestoord verder. De waterval was mooi, hij was nog wel ver weg. Een aantal toeristen beklommen rotsblokken om dichterbij te komen. We hebben wat foto's genomen en zijn terug gelopen. De hele rit weer slingerend terug gereden. Mattie werd er weer misselijk van, dus dan maar even frisse lucht naar binnen. Bij het hotel aangekomen zijn Gert en ik nog een paar boodschappen gaan doen. Daarna met z'n viertjes nog even gaan zwemmen. Gert en ik zijn broodjes gaan halen bij de Subway en die hebben we hier lekker op het terras opgegeten. Buiten nog een spelletje (bonanza) gedaan en daarna chillen en slapen. De wifi is overal erg goed dus dat is tof. Morgen verder richting Monterey.

• 08 Augustus 2015 - 11:10

Kaatje:

Het wordt al een gewoonte: elke ochtend even checken of er weer een verslag is.
    Wat is het daar mooi... net de Alpen, ik dacht dat in die hoek alleen woestijnen waren.
    Durven jullie op zo'n randje te gaan staan bij een afgrond? Hélp! :-)

Tot gauw, xxx

Kaatje

• 08 Augustus 2015 - 11:29

Tanja:

Ziet er allemaal erg leuk uit. Goed zeg dat je het zo bij houdt. Ook leuk voor jullie zelf later...
    Lekker genieten met zijn viertjes!
    XXX Tanja

• 08 Augustus 2015 - 13:32

Isa:

Heerlijk, die verhalen. Ook zo lekker gedetailleerd, ik hoor t je helemaal zeggen Marie;)
    Idd net oostenrijk daar, mooi hoor!
    X