Rondreis Amerika dag 3: 5 augustus - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Marieke Holswilder - WaarBenJij.nu Rondreis Amerika dag 3: 5 augustus - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Marieke Holswilder - WaarBenJij.nu

Rondreis Amerika dag 3: 5 augustus

Door: Marieke

Blijf op de hoogte en volg Marieke

06 Augustus 2015 | Verenigde Staten, San Francisco

Vanmorgen waren we al vroeg wakker. Toch heerlijk op ons gemak opgestart. Lekker wat eten (soort bolussen uit de supermarkt), badderen en aankleden. Gijs en mat hebben nog even wat gesport in de fitnessruimte, die is 5 meter naast onze kamer.
Daarna gevraagd aan de balie welke bus we moesten nemen naar lombardstreet. Kregen we van de medewerker 4 gratis buskaarten, waarschijnlijk achter gelaten door andere gasten want ze waren drie dagen te gebruiken en vandaag was de laatste dag.
Recht voor het hotel konden we opstappen. De busreis was leuk, we kregen een goed beeld van de stad. Wat een heuvels, de bus had het er echt vaak moeilijk mee. Het is dan echt met een slakkengangetje omhoog!
Bij Lombardstreet uitgestapt, toen moesten we nog een erg steile weg omhoog lopen. Helemaal bovenaan, ondertussen flink buiten adem, had je een erg mooi overzicht over deze straat met al zijn bochten. naast de weg konden we afdalen via trappen. Het weer was prachtig, we liepen constant in het zonnetje. Uiteindelijk weer richting pier 39 waar we op een heel gezellig terrasje heerlijk hebben gegeten. Gert en ik de beroemde Clam chowder, vissoep in een uitgehold rond brood en de kinderen lekkere garnaaltjes. We hebben erg gelachen om een man die aan de overkant van de straat achter een grote plant steeds mensen liet schrikken. Ze gilden het uit als hij plotseling tevoorschijn kwam.
Na het eten even overlegd en besloten terug te gaan naar het hotel om te zwemmen. We hebben de bus gepakt en zijn gaan rijden. Tijdens de rit leken wij wel de enige toeristen. Wat een bonte verzameling van mensen zagen we in en uitstappen. Veel donkere mensen, hun telefoons vol met rapmuziek waar de hele bus van mee kon genieten. scheldende mensen als de buschauffeur te snel wilde wegrijden. Een oudere vrouw van wie het gebit bijna uitviel en die bij het uitstappen struikelde waarna ze alles bij elkaar vloekte met een volume van heb ik jou daar. Een man die wij later de dode man noemden omdat hij zo wit zag dat hij net een lopend lijk was. Een Aziatische vrouw met een loei van een bananenplant. En zo kan ik nog wel even doorgaan.
Helaas reed de bus anders dan aangegeven op de kaart. Hierdoor kwamen we door een soort industrieterrein en een buitenwijk. De mensen woonden hier heel dicht op elkaar in super kleine appartementen. Overal troep en rommel en groepjes donkere mensen bij elkaar. Ook zagen we hier en ook in de rest van de stad heel veel zwervers. Echt erg, mensen die overal op de grond liggen of waggelend door de straat lopen met drie vuilniszakken waar al hun bezittingen in zitten.

In het hotel lekker gezwommen en in de zon gelegen. Daarna een broodje gegeten bij de Subway en een paar kleine boodschapjes gedaan. Morgen gaan we de auto ophalen en verlaten we SF. Ongeveer drie uurtjes rijden richting Yosemite park.

• 07 Augustus 2015 - 00:02

Isa:

Hey lieverds,
    Nou, jullie eerste avontuur is al beleefd, gelijk in the getto beland!
    Alsof je in een fim zit lijkt me.
    En dan die mensen die je beschrijft, hilarisch,hahaha, zie t helemaal voor me.

Op naar t volgende avonturen
    Liefs Isa xxxx